loading...
پستوخانه سبز من
آخرین ارسال های انجمن
زینب اللامی بازدید : 789 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

معمار منظر پروژه: Buro Sant en Co

کارفرما: شهرداری Enschede

مکانEnschede, The Netherlands

طراحی : سال 2003

طول دوره اجرا: تا سال2005

Roombeek یک خیابان تجاری و همچنین مهمترین هسته های شهری در منطقه خود است.در گذشته این مکان، جریان آب کوچکی در زیر این منطقه قرار داشته که طراح با آوردن آب به روی زمین ،علاوه بر یادآوری گذشته ،نقطه تاکید جدیدی در منطقه ایجاد کرده و آب را به عنوان بخشی از محیط شهری معرفی کرده است.طراحی نامتقارن آن باعث وسیع تر شدن و باریکتر شدن بخش هایی از خیابان می شود که به نوعی، ویژگی های فضایی خود را به رخ میکشد.ساختار خشن و زبر پایه و کف این طراحی باعث کاهش شدت جریان آب می شود به علاوه در این طراحی انعکاس دائمی سطح آب بر کیفیت طراحی افزوده است.ترکیب متمایز سنگ پله های تیز لبه در طرح ، اشاره به فرایندهای طبیعی زمین و همچنین  آتش بازی در شهر را دارد.

در ادامه پلان ها و عکس هایی از این طراحی را مشاده میکیند...


                     

                     

                      

 

                   

                                      

                      

 

منبع:http://www.landezine.com

جمع آوری و ترجمه: مهندس اللامی

 

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
روزگاریست که سودای بتان دین من است/غم این کار نشاط دل غمگین من است/دیده روی تو را دیده جان بین باید/وین کجا مرتبه چشم جهانبین من است/دولت فقر خدایا به من ارزانی دار/کین کرامت سبب حشمت و تمکین من است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما به کدوم مطلب در پستوخانه بیشتر پرداخته بشه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 108
  • کل نظرات : 441
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 28
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 245
  • بازدید ماه : 994
  • بازدید سال : 14,223
  • بازدید کلی : 121,796